Wednesday 11 January 2012

Team Building dan Rehlah Ukhuwah

"Mengharungi samudera kehidupan , kita ibarat para pengembara , hidup ini adalah satu perjuangan , tiada masa untuk berpangku tangan . Setiap titis peluh dan darah , tak akan di sirna di telan masa , seguris luka di jalan Allah akan menjadi saksi pengorbanan . Allah Ghayatuna , Ar Rasul Ghudduwatuna , Al - Quran Dhusturuna , Al - Jihadu Sabilluna ,  Al - Mauqtufi Sabilillah , Asma Amanina , Allah adalah tujuan kami , Rasulullah teladan kami , Al - Quran pedoman kami , jihad adalah jalan juang kami , mati dijalan Allah adalah cita - cita kami tertinggi." Lagu yang berkumandang di sepanjang perjalanan sekumpulan pelajar - pelajar yang berpengajian di seluruh United Kingdom yang telah di kumpulkan oleh pertubuhan ikram malaysia ( KBmjim ) . Sekali lagi Kafu Training Ent di beri penghormatan untuk menjalankan aktiviti - aktiviti dan mengendalikan program berkenaan .

Di antara beberapa fakta menarik di dalam program dan aktiviti bersama pelajar - pelajar ini ialah mereka menharungi perjalanan kira - kira 5 km ke tempat aktiviti kembara , Di mana mereka telah di bawa seolah - olah merasai dan mengingati sedikit sebanyak sebagaimana perjalanan para nabi - nabi dan para anbia' dalam perjalanan menyiarkan islam kesegenap pelusuk dunia suatu masa dahulu.

 Berhenti rehat sejenak di kawasan check point yang tersedia di kawasan kembara kem . 

 Mereka juga terpaksa melalui beberapa kawasan berhalangan ketika dalam perjalanan pulang ke  kem .




Setelah berpenat lelah melepasi halangan - halangan yang di sediakan , pelajar - pelajar ini telah beriadah dan berendam di dalam kedinginan air sungai di kawasan kem di mana mereka juga telah di berikan 1 tugasan khas oleh Pengarah Urusan Kafu Training Ent sebelum mereka berjalan kaki semula sejauh 5 km ke tempat penginapan mereka . Terima kasih kepada yang terlibat dan ini sememangnya menjadi satu kenangan terindah buat kami di Kafu Training Ent.

No comments:

Post a Comment